Copywriting

Bekijk mijn portfolio of vraag een offerte

Copywriting, wat is dat eigenlijk? In mensentaal betekent dat het schrijven van teksten voor reclamedoeleinden. Je hebt verschillende soorten teksten of copy: web copy, short copy en long copy. Web copy is tekst die bedoeld is om online te plaatsen, zoals een blogpost. Short en long copy spreken voor zich: short copy is kort, zoals een slogan, en long copy is lang, zoals een brochure. Hierbij hou ik steeds SEO in het achterhoofd!

Het is een leerrijk beroep, want ik dompel mij volledig onder in jouw leefwereld! De ene keer heb ik een barbier voor me, de andere keer een vastgoedmakelaar, dan weer een product designer. Noem maar op! Daarom begin ik de opdracht altijd met een intakegesprek, waarbij ik je een aantal vragen stel om zo de nodige input te krijgen. We bekijken samen waarvoor je tekst zou dienen, in welke taal die moet geschreven zijn, welke stijl je wilt hanteren …

En dan ligt de bal in mijn kamp! Ik gebruik die informatie om jouw boodschap zo goed mogelijk weer te geven en neer te pennen, en dat op jouw manier. Wanneer je geen feedback meer hebt, ga ik over tot eindredactie. Dan ga ik nog een laatste keer door de tekst en zet ik de puntjes op de i.

¿Cuánto cuesta?
€ 65/uur

Het kan soms moeilijk zijn om iets onder woorden te brengen: Welke stijl hanteer ik? Schrijf ik het wel juist? Moet er hier een komma staan?

Als je het allemaal niet zo goed meer weet, geef dan je woorden aan Punto. Ik maak van je woorden een verhaal dat aandacht trekt, vlot leest en je boodschap duidelijk naar buiten brengt. Klaar om je tekst een boost te geven? Get in touch!

NederlandsEnglishfrançaisespañol